حسين مرعشي سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي و يکي از حاميان ميرحسين موسوي از طراحي يک کميته انتخاباتي خبر داد.

به گزارش ايرنا، مرعشي روز پنجشنبه در نشست خبري که به منظور هم انديشي حاميان ميرحسين موسوي در خانه کشاورز تهران برگزار شد، گفت: که اين کميته يا ستاد هماهنگي شامل خبرنگاران، مديران مسئول، صاحبان سايت ها و وبلاگ نويس ها خواهد بود و اينها بايد پشتيباني اطلاعاتي شوند يعني اينکه مواد خام با هدف طراحي به آنها داده شود.

وي گفت: با سفرهايي که به حدود 9 استان کشور از بندرعباس تا گرگان و از تبريز تا کرمان داشتم، برداشت من از فضاي سياسي حاکم بر انتخابات مثبت است.

مرعشي افزود: ما فکر مي کرديم حضور نسل جوان(براي طرفداري از ميرحسين)يکي از مشکلات ما باشد اما فضاي دانشگاه ها پرشورتر از حدي است که انتظار داشتيم.

سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي ادامه داد: اين نسبت اکنون 80 به 20 است و با وجودي که گاهي بسيج در دانشگاه ها با اين مسئله مقابله مي کند، اما تاثير آن بيشتر منفي است.

مرعشي گفت: ما تاکنون دو گام براي انتخابات برداشته ايم و براي موفقيت تنها يک خيز لازم است. گام نخست تعيين نامزد بود که از آن عبور کرديم، گام دوم حضور جوانان بود و اکنون که حدود چهار هفته مانده به انتخابات بايد خيز سوم را هم برداريم.

وي افزود: براي برداشتن خيز سوم، يک کميته و يا ستاد هماهنگي حرفه اي از خبرنگاران، مديران مسئول، صاحبان سايت ها و وبلاگ نويس ها تشکيل شود و اينها پشتيباني اطلاعاتي شوند يعني اينکه مواد خام با هدف طراحي براي آگاه سازي مردم به آنها داده شود و بگويند برنامه هاي ميرحسين موسوي چيست.

مرعشي گفت: يک توافق به لحاظ حرفه اي لازم است و در اين حدود يک ماهه، همه روزنامه ها و سايت ها که خبري را توليد مي کنند از طريق اين ستاد يا کميته به صورت مشترک در اختيار همه از جمله روزنامه هاي محلي قرار گيرد تا از آن براي آگاهي مردم از روند فعاليت ها استفاده کنند.

وي افزود: دراين چهار هفته باقي مانده لازم است هشت موضوع نفي اي و اثباتي براي رسانه ها درنظر گرفته شود و هر هفته روي 2 موضوع آن کار شود. مثلا اگر موضوع تورم و فشارهاي وارده بر مردم بود همه رسانه ها و سايت ها و ... در اين چهار هفته بر روي اين موضوع کار کنند و دراين مدت باقي مانده، رقابت هاي حرفه اي خود را کنار بگذارند.

مرعشي تصريح کرد: در صورت داشتن چنين هماهنگي، مي توانيم کار را جلو ببريم.

وي ادامه داد: اگر موسوي بخواهد کار شايسته اي انجام دهد بايد مجموع شعارهاي عملکرد دولت هاي فعال در 20 سال گذشته را جمع بندي کند. آقاي موسوي تکميل موضوع سازندگي آقاي هاشمي رفسنجاني، اصلاحات آقاي خاتمي و عدالت آقاي احمدي نژاد را تحت عنوان "سازندگي، اصلاحات و عدالت گستري" محور شعارهاي خود قرار دهد. آقاي موسوي توان چنين چيزي را دارد و از عهده آن بر مي آيد.

** تعيين تکليف مرعشي براي موسوي

مرعشي در پاسخ به برخي انتقادهاي مطرح شده در نشست مبني بر اينکه ستاد آقاي ميرحسين تاکنون شعار يا برنامه شفافي را مطرح نکرده است، گفت: ما بايد به آقاي موسوي بگوييم چه مسيري را طي کند. خاتمي هم، خاتمي روز اول نبود، تحت تاثير طرفدارانش تکامل پيدا کرد.

وي افزود: ما بايد از آقاي موسوي بخواهيم براساس آنچه که نياز کشور است، سازمان خود را شکل دهد.

مرعشي اضافه کرد:‌ نياز داريم موسوي برنامه هاي مدني و سياسي خود را کامل کند و اين امر از طريق بهره گيري از تجارب ديگران شدني است.

سخنگوي حزب کارگزاران گفت: اکنون سه موضوع لازم داريم. يکي توسعه اقتصادي است که نياز داريم تجربه اي را که از "اصلاحات يک" بدست آورديم، "اصلاحات 2" را نهادينه کنيم.

پاسخگويي صاحبان قدرت به مردم نهادينه شود. اينها موضوعاتي است که موسوي توان آن را دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا